söndag 22 januari 2012

Blir det ett nytt försök med en kvinna nu?

Så har det då rykt ytterligare en partiledare. Visst har han väl sig själv att skylla men kompisarna runt honom vet jag inte om jag skulle lita på. Var det ingen av dem som kunde ha lett honom in på "den rätta vägen" eller är han alldeles för självgod för att lyssna?

Carin Jämtin t.ex., är en människa som ger mig riktiga obehagskänslor och jag skulle då inte lägga mitt liv i hennes händer. Jag vet inte riktigt vad det är som får mig att tro att hon inte skulle tacka nej till partiledarposten och jag har svårt att släppa tanken på att hon kan ha varit väldigt duktig på att "hjälpa" Juholt åt ett håll som kanske inte var så gynnsamt för hans del. Den som lever får se och jag skulle inte alls bli förvånad om vi får en kvinnlig socialdemokratisk partiledare, om det nu är möjligt att flytta henne från posten hon har. Nu kanske jag är orättvis mot Carin Jämtin men man rå´r ju inte över sina känslor.

De manliga aspiranter som visat sitt intresse höll ju inte måttet i tidigare val så vad ska man tro om dem när Juholt var den som bedömdes vara den bäste?

Inga kommentarer: