måndag 11 juli 2011

När huvudet är dumt får kroppen lida!

Nu har jag gjort samma tabbe om igen. När jag ska åka någonstans och vara borta en stund så är det sista jag gör innan jag åker att fylla på vatten åt hästarna i hagen. Jag öppnar kranen och gör lite annat under tiden det fyller tunnan. Nu är jag emellertid ganska tankspridd och för andra gången glömde jag att stänga kranen innan jag åkte. Jag var och tittade på kattungar och därefter åkte jag till brukshundklubben för att träna hund och prata lite "skit" med kompisar. Jag blev borta ca fem timmar och när jag kom hem var det första jag hörde ljudet av vattenpumpen som gick så att säga i tomma. Innan jag hunnit in stannade den helt vilket kunde tyda på att den lagt av för gott. Man blir inte särskilt glad i sig själv när man ställt till så att man måste kassera en ett år gammal pump samt vänta på att brunnen ska fyllas, vilket i värsta fall kan ta ganska lång tid. Förra gången det hände var det en riktigt torr sommar och jag fick hämta vatten i dunkar i flera månader.

Soldyrkare får ursäkta mig nu men jag önskar mängder med regn. Åtminstone över Björketorp.

Inga kommentarer: